Blog : Eén van de valkuilen... JE ONTWIKKELT VANUIT JEZELF IN PLAATS VAN VANUIT JE BEZOEKERS

Gepubliceerd op 11-01-2018

Blog ik wil een website

 

Hoewel we ons best wel bewust zijn van het feit dat onze website in eerste plaats een commerciële functie vervult, blijft het traditioneel lastig om te communiceren vanuit het perspectief van de potentiële bezoeker (klant).

 

Dat uit zich in allerlei elementen: De manier waarop je de navigatie inricht kan voor jullie vanuit interne kennis heel logisch zijn, maar is dat ook het denkpad dat je potentiële klant bewandelt?

 

Wees je ervan bewust dat een bezoeker vaak zonder al teveel achtergrondinformatie bij je op de website komt. Sterker nog, HOE en WAAR iemand bij je uitkomt kan heel divers zijn.

Aandachtspunten bij deze valkuil zijn:

Het inzetten van je navigatie: Wat zou iemand mogelijk van je willen weten en waar denkt diegene dat te kunnen vinden?

Terminologie en logica: Welke termen gebruikt iemand (ook relevant voor zoekmachines) en in welke structuur ziet iemand jouw bedrijf?

Kunnen ze eenvoudig je diensten/producten vinden?

Overzicht, smaak en uitstraling. JIJ vindt iets misschien mooi, maar is het ook functioneel? Je website is pas effectief als het de juiste mix tussen gemak, professionaliteit en relevante informatieverstrekking vindt.